Oferta Masaż

Masaż to mechaniczna stymulacja tkanek pacjenta przez oddziaływanie na skórę, tkankę łączną, mięśnie, ścięgna, więzadła, powięzi, zakończenia nerwowe, układ krwionośny oraz limfatyczny. Polega na systematycznych ruchach nacierania, głaskania, uciskania, ugniatania lub mocnego oklepywania skóry, mięśni czy stawów.

Masaż klasyczny w zależności od formy i intensywności może być leczniczy, pobudzający lub relaksacyjny. Stymuluje on krążenie, rozluźnia mięśnie i łagodzi ból. Najczęściej stosowany przy:bólach pleców, karku, mięśni oraz przykurczach.

Masaż relaksacyjny- odpręża ciało i umysł a także niweluje skutki codziennego stresu i zmęczenia. Polega głównie na spokojnym i delikatnym głaskaniu, co pozwala na maksymalne odprężenie i wyciszenie.

Masaż leczniczy- łagodzi sztywność, napięcie i ból mięśni Zalecany szczególnie: -migrenowcom -osobom cierpiącym na napięciowy ból głowy oraz stres -sportowcom (dla rozluźnienia mięśni przed zawodami, a po zawodach – dla złagodzenia bólu po wysiłku fizycznym) -osobom z towarzyszącym bólem lędźwiowo-krzyżowego lub kurczem nóg -pacjentom z obrażeniami ortopedycznymi takimi jak skręcenia, zwichnięcia, złamania oraz stłuczenia

Kolejną odmianą masażu jest drenaż limfatyczny. Za pomocą rąk terapeuty lub innych urządzeń do tego celu przeznaczonych, usprawniane jest krążenie limfy. Tym sposobem zapobiega się chorobom wynikającym z obrzęków zastoinowych, zapalnych, onkotycznych i chłonnych. Jest leczeniem wspomagającym przy obrzęku limfatycznym.

Przeciwwskazania do masażu to:

• ciąża
  • menstruacja